Založ si blog

Ako som trávila leto v Kazachstane . . . . . 1

Aby sa Slovák dostal do Kazachstanu potrebuje víza, vybaviť ich nie je problém, v Bratislave ne konzuláte sú veľmi milí a pomôžu Vám. Horšie je to s cestovaním, zo strednej Európy nič nelieta priamo do Almaty (mesta, kde sa práve nachádzam). Ja som letela z Prahy do Kyjeva a potom do Almaty. Bola by to ideálna cesta, keby nás v Prahe  nezabudli zaregistrovať aj na let z Kyjeva (sme si tam plní neistoty, čo s nami bude postáli priamo pred bránou B2 a so zúfalstvom v očiach pozerali ako ostatní cestujúci ňou bez problémov prechádzajú). Nakoniec sa všetko vyriešilo a my sme mohli letieť. Môj prvý let lietadlom bol úžasný zážitok. Pri lete z Prahy do Kyjeva sme síce videli oblaky z opačnej strany než zvyčajne, ale keď sme leteli z Kyjeva do Almaty bolo to ohromujúce, ta výška v akej sme boli je zo zeme nepredstaviteľná. Pri druhom lete sme si užili aj turbulencie, bolo to niečo také, ako keď človek ide autom po kysuckých cestách ale nemusí sa báť, že zlomí nápravu.

Po tom ako som sa dostala cez pasovú kontrolu (všade okrem Kyjeva mi verili, že je to môj pas) a prežila veľmi nervózne čakanie na batožinu uvidela som krásny uvítací vybor len pre moju maličkosť. Po týchto v podstate príjemných veciach nasledoval absolútny šok: to ako sa v Almate jazdí autom. Ulice sú tu široké a rovné, vyzerajú ako štvorčekový papier, ale šoféri si jazdia v podstate ako chcú, čiary na cestách sú len orientačné, každý sa snaží vtlačiť do akejkoľvek škáry medzi autami, niečo také ako u nás, že sa jazdí pekne za sebou je nemysliteľné.

Almaty je nádherné mesto, som úplne fascinovaná architektúrou, ľudmi, kultúrou. Je tu badať sovietsky vplyv (rovnako ako aj u nás), ale predsa je väčšina budov osobitá, nedá sa to ani opísať, treba sa ísť prejsť po uliciach a obdivovať tú krásu na vlastné oči. Ľudia sú tu veľmi priateľskí, okrem ruštiny a kazaštiny hovoria aj anglicky. Ich výzor je ázijsko-európsky, niektorí majú tmavšiu kožu a šikmejšie oči, iní sú úplne európsky, ale rozdiely sa tu nerobia. Je jedno odkiaľ ste, stále sú veľmi milí a pohostinní. K tým odlišnostiam by som ešte pridala aj náboženské rozdiely, je tu veľa moslimov, pravoslávnych aj ateistov. Keď idete po ulici stretnete mnoho typov ľudí.

Do tohto pulzujúceho mesta s dopravnými zápchami, krásnymi budovami, fontánami, kebabom na každom rohu, nápismi v latinke, azbuke (ruština aj kazaština), ľuďmi a všetkým sa jednoducho nedá nezamilovať. Zamilovala som sa v prvom momente ako som šla po ulici……

 

Jedlo v Kazachstane

30.06.2012

Zatiaľ sme nemali veľa možností vyskúšať tunajšie jedlo, pretože si ho pripravujeme samy. Osobne sme zatiaľ vyskúšali len Doner Kebab. Pri tomto jedle, ktoré je typické skôr pre Turecko, je zaujímavé, že ho môžeme nájsť skoro všade. V rámci Slovenska a Českej republiky som toto jedlo ochutnala v Prešove, Bratislave a Prahe. Najviac mi chutil ten v Prešove, [...]

Ľudia v mojom živote (časť z nich)

29.06.2012

Som Kysučanka a v poslednej dobe sa viac orientujem na Východ než na Západ. Mnohým ľuďom sa to môže zdať zvláštne, ale ak sa na to pozrieme z môjho politologicko-politického hľadiska je to úplne normálne, veď aj Európska únia sa z časti orientuje na Východné partnerstvo. Teraz však nechcem písať o politike. Keď som si vyberala univerzitu, moja voľba padla na [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 4759x
Priemerná čítanosť článkov: 1586x

Autor blogu

Kategórie

Archív