Založ si blog

Ľudia v mojom živote (časť z nich)

Som Kysučanka a v poslednej dobe sa viac orientujem na Východ než na Západ. Mnohým ľuďom sa to môže zdať zvláštne, ale ak sa na to pozrieme z môjho politologicko-politického hľadiska je to úplne normálne, veď aj Európska únia sa z časti orientuje na Východné partnerstvo.

Teraz však nechcem písať o politike. Keď som si vyberala univerzitu, moja voľba padla na štyri mestá: Olomouc, Nitru, Košice a Prešov. Ani neviem ako som začala študovať v Prešove. Napriek tomu som tam šťastná. Východniarom nevadilo, že som pre nich západniarka a vzali ma medzi seba. Tri roky, ktoré som na Východe prežila patria k mojim najkrajším a najmilším. Možno aj preto som sa rozhodla v Prešove ostať a pokračovať tam v magisterskom štúdiu.

Rovnako ako v Prešove, ale ďalej na východ, v bývalom hlavnom meste Kazachstanu, v Almate a môžem povedať, že aj inde v Kazachstane som našla skvelých ľudí. Najskôr Sajda, s ktorou sme sa zoznámili v lietadle z Kyjeva do Almaty (v podstate nás zblížil problém s registráciou leteniek na letisku v Kyjeve). Vďaka nej mi cesta zbehla oveľa rýchlejšie a jednoduchšie (na rozdiel odo mňa ovláda ruštinu) a pomohla mi aj na letisku v Almate s oficialitami, počkala so mnou na kufor a keby ma nik nečakal bola ochotná ísť ich so mnou hľadať.

Našťastie to nebolo potrebné a moja AIESEC rodina pre mňa pripravila skvelé privítanie. Vďaka nim si môj pobyt v Almate plne užívam, sama by som tu bola dosť stratená (i keď verím, že nie veľmi dlho). Sú veľmi milí a je poznať, že sú AIESECári. Vďaka nim sa cítim ako doma, v mojej prešovskej AIESEC pobočke. Je mi jedno, že si mnoho ľudí myslí, že sme sekta, alebo niečo ešte horšie. Byť iný než všetci ostatní nie je zlé. V AIESECu môžem byť sama sebou a zároveň byť tým, kým chcem byť. Dostávam príležitosť rásť, zlepšovať sa, plniť si svoje sny, byť tým kým som a zároveň tým, kým chcem byť, byť lepšia v mnohých ohľadoch.

V AIESECu sme jedna rodina, nezáleží odkiaľ ste, akej ste rasy, národnosti či sociálneho postavenia. A i keď vycestujete na stáž do úplne neznámej krajiny v AIESECároch máta kúsok domova, AIESEC kultúra je stále rovnaká: sme otvorení, priateľskí, tancujeme naše tančeky, vykrikujeme naše pokriky a snažíme sa urobiť niečo dobré pre nás samých, pre seba navzájom i pre spoločnosť.

Život ma zatiaľ vždy zaviedol smerom na Východ. Nesťažujem sa a ani nechcem povedať, že na Západe je zle a Západniari sú zlí ľudia, pretože aj na týchto miestach sveta mám skvelých priateľov, ale vyzerá to tak, že momentálne je Východ mojím osudom.

 

Jedlo v Kazachstane

30.06.2012

Zatiaľ sme nemali veľa možností vyskúšať tunajšie jedlo, pretože si ho pripravujeme samy. Osobne sme zatiaľ vyskúšali len Doner Kebab. Pri tomto jedle, ktoré je typické skôr pre Turecko, je zaujímavé, že ho môžeme nájsť skoro všade. V rámci Slovenska a Českej republiky som toto jedlo ochutnala v Prešove, Bratislave a Prahe. Najviac mi chutil ten v Prešove, [...]

Ako som trávila leto v Kazachstane . . . . . 1

28.06.2012

Aby sa Slovák dostal do Kazachstanu potrebuje víza, vybaviť ich nie je problém, v Bratislave ne konzuláte sú veľmi milí a pomôžu Vám. Horšie je to s cestovaním, zo strednej Európy nič nelieta priamo do Almaty (mesta, kde sa práve nachádzam). Ja som letela z Prahy do Kyjeva a potom do Almaty. Bola by to ideálna cesta, keby nás v Prahe nezabudli zaregistrovať aj na let [...]

minister jozef bires, Jozef Bíreš

Prekvapujúci krok Takáča. Odvolal šéfa veterinárnej správy Bíreša

28.03.2024 19:50

Verím, že organizáciu nechávam v takej kondícii, že môže ďalej napredovať, uviedol Bíreš.

Ivan Korčok, Peter Pellegrini

Sebavedomý Korčok a rétor Pellegrini. Podpora neúspešných kandidátov sa nesmie preceňovať, hovorí po dueli politológ

28.03.2024 19:30

Kandidáti majú za sebou druhý duel. V čom vynikol Korčok a v čom Pellegrini?

Rím, Taliansko, koloseum, Forum romanum

Desaťmetrová prepadlina pohltila v Ríme dve autá

28.03.2024 19:29

Prepady ciest a následné diery sa vo veľkých talianskych mestách objavujú často.

Peter Kotlár

Kotlár identifikoval zásahy do ľudských práv a slobôd počas pandémie covidu

28.03.2024 19:02

„Odbornej konferencie“ sa zúčastnila aj ministerka kultúry Šimkovičová.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 4751x
Priemerná čítanosť článkov: 1584x

Autor blogu

Kategórie

Archív